Sunday, February 21, 2010

Eindelijk weer een geslaagde editie van Rebeltronics

Na enkele matige edities van Rebeltronics konden de breakcore-liefhebbers zich eindelijk weer eens in de handjes knijpen. De website van Tivoli toonde enkele weken geleden een nieuwe editie waarin enkele bekende namen uit de scene hun opwachting zouden maken.
Mijn grote held Bong-Ra zou draaien, evenals Shitmat, Scotch Egg en Promo. Helaas viel op het laatste moment Scotch Egg af, maar Sickboy werd als vervanger ingezet.

Het was al een hele volle dag geweest voor mij (concert met het Wegenbouworkest in Bronckhorst, daarover in een andere post meer), dus ik was even van 8 tot half 11 gaan slapen. Om half 11 ‘s avonds ging de wekker en was het tijd voor avondeten. Met een volle maag gingen Christiaan, Bart en ik richting Tivoli de Helling, waar het nog niet bijster druk was. De rest van de groep waarmee we zouden gaan was er al en het feest kon beginnen! Er stond een DJ te draaien waarvan niemand wist wie hij was, waarschijnlijk gewoon een huis DJ. Rond middernacht maakte Sickboy eindelijk zijn opwachting. Hij sloot z’n Macbook Pro aan op de apparatuur en polste even met een prachtig Belgisch accent of iedereen er zin in had. Dat hadden we en het gestamp kon beginnen! Waar de huis-DJ nog drum ‘n bass draaide, ging bij Sickboy meteen de beuk erin. Pompende beats en bassen, de crowd ging los. We komen ten slotte niet voor drum ‘n bass, maar wensen hardere beats te incasseren! De set van Sickboy had een hele mooie opbouw, na een rustig begin van 10 minuten ging het echt volledig los (en het was pas half 1, dat beloofde wat). Er verscheen een glimlach op m’n gezicht die er de komende tijd niet meer vanaf ging, want ik was echt wel weer toe aan een beuk-feestje.

Promo was de volgende die ons zijn kunsten vertoonde. Geen computer, maar lekker ouderwets plaatjes draaien. Al meteen werd duidelijk dat we hier iets totaal anders konden verwachten. Geen breaks en mash-ups meer, maar hardcore! Gelukkig niet de supergabber-achtige meuk, maar lekker donkere, duistere, agressieve hardcore. De zaal werd wat leger, maar ik was blij verrast. Het is inmiddels jaren geleden dat ik hardcorefeestjes bezocht, maar ik kwam er weer achter dat het best lekker is om daarop los te gaan. Na een tijdje begon Promo voorzichtig wat breaks in zijn set te verwerken, en daar kon Bong-Ra daarna mooi mee verder gaan. Helaas heb ik deze keer weinig meegekregen van de set van Bong-Ra, er kwamen wat andere vrienden van me binnen waar ik even mee wilde praten. De set van Bong-Ra was lomper en trager dan ik van hem gewend was, dat is alles wat ik heb meegekregen. Het was inmiddels als vier uur ‘s nachts en Shitmat maakte als laatste zijn opwachting. Hier haakte ik toch echt af, de mash-ups konden mij niet echt bekoren.

Het feestje was echt heerlijk, vooral de sfeer was echt geweldig. Ik heb met flink wat random mensen kunnen praten, gewoon omdat iedereen vrolijk was en open stond voor een praatje. Fijn vind ik dat! Nou moet ik zeggen dat ik (zeker voor mijn doen) veel pilsjes ophad en dat helpt altijd bij de vrolijkheidsfactor. Ik vind iedereen lief als ik gedronken heb.

René wil graag binnenkort naar een tekno/hardcore/frenchcore feestje, en ik ben zeker van de partij! Even lekker losgaan en twee dagen lang spierpijn hebben!

No comments: