Sunday, January 30, 2011

Spoorwegmuseum

Het zal toch wel een van de grootste musea van Utrecht zijn, maar ik kon me niet herinneren er ooit te zijn geweest: het Spoorwegmuseum. Daar moest toch een keer verandering in komen! Christiaan en ik wapperden met onze Museumjaarkaart (weer 13 euro bespaard) en gingen lekker treintjes kijken!




Christiaan was vroeger een enorme treinenfan. Ik iets minder, maar ik vind treinen wel fascinerend. Als ik op Utrecht CS ben vind ik het toch wel wat hebben, al die hectiek van aankomende en vertrekkende treinen.

Hier konden we ons natuurlijk vooral vergapen aan historische treinen. Wat een bakbeesten zaten ertussen zeg! Wielen even groot als jezelf, gigantische schoorstenen en kolenreservoirs. Prachtig!




Verder struikelde je natuurlijk ook over de kinderen, onvermijdelijk in een museum als dit. Blije kinderen, zeurende kinderen, huilende kinderen en nog erger: krijsende kinderen. Brrr...

Verder ben ik niet in zo'n schrijfbui, kijk dus vooral maar naar de foto's!






No comments: