Saturday, January 1, 2011

2011

Zoals zoveel anderen heb ik ook wat goede voornemens bedacht voor 2011. Niet in de zin van 'ik wil 5 kilo afvallen', want dat zijn geen leuke voornemens.

Het komende jaar wil ik me nog meer gaan richten op fotografie. Meer lezen over technieken, veel afkijken van de pro's en natuurlijk zelf veel aanrommelen. Een cursus zou ik ook wel graag willen, maar ik moet even kijken of dat financieel haalbaar is. Een écht goede camera is bijna in m'n bezit (nog eventjes geduld) en dan moet het echt gaan losbarsten. Zelf vind ik natuurfotografie het leukst. Er zit voorlopig ook nog genoeg uitdaging in het instellen van de camera, want dat is voor mij nu nog een bottleneck. Vandaag ging ik met Christiaan naar Soest om te wandelen en ik zat maar wat aan te rommelen met die witbalans, niet normaal. De foto's van het compact cameraatje zijn eigenlijk beter geworden dan die van m'n Nikon! Mijn nieuwe camera kan ook filmen in 1080p, maar ik heb geen idee hoe prettig het is om te filmen met een relatief zware dslr. De tijd zal het leren.



Soest


Verder wil ik ook graag meer tijd steken in het kijken van films. Dan niet de hollywoodfilms, maar de meer wazige films. Met hulp van Misha (de filmkenner) moet dat helemaal goed gaan komen! Bij films heb ik nu nog vaak het idee dat het tijdverspilling is, maar dat is een beetje onzin, want gamen doe ik ook en dat is net zo goed tijdsverspilling in harde zin. Films kunnen me erg raken, als ze de juiste sfeer weten neer te zetten en dat vind ik mooi. Neem bijvoorbeeld een film als The Fountain. Door de muziek en het mooie, rustige camerawerk straalt er zo'n rust en melancholie uit die film....prachtig! Ook houd ik erg van Scandinavische en Japanse films (al dan niet anime). Tips zijn dus zeer zeker welkom.

Verder natuuriijk de standaard voornemens: weer veel mooie muziek ontdekken en lekker veel boeken lezen. Natuurlijk wil ik ook weer naar een aantal concerten gaan, klassiek en metal. Er staan er al drie op de planning waar ik erg veel zin in heb (2 keer klassiek en het Roadburn festival).

Ik hoop ook op een mooi jaar met m'n orkesten. Ik wil in het bestuur gaan van KNA en heb daar erg veel zin in. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar ik wil mijn steentje bijdragen aan het welvaren van de vereniging. Bij de Wegenbouw hoop ik weer op een echte knaller qua concerten. Het concert in Sluiskil (2009 was dat alweer, jeetje, wat gaat de tijd snel!) was echt een topper qua niveau en programma en ik hoop dat we weer een keer zo'n concert kunnen geven. Het gevoel van saamhorigheid en samenspel in het orkest was die dag echt fantastisch!

Want uiteindelijk zijn dat voor mij toch wel de twee belangrijkste dingen in het leven: muziek en de mensen om wie ik geef. Ik hoop dus op een spetterend jaar met veel muziek en samenzijn met vrienden en familie!

2 comments:

Ralph said...

Zo te lezen kun jij met veel arthouse-films wel uit de voeten. Ik zal eens een lijstje maken van films die je misschien wel zou kunnen waarderen.

Maaikees said...

Graag! Ik stel het op prijs :)