Thursday, April 22, 2010

Gaga Gekte

Over krap een maand sta ik in het Gelredome samen met dit soort gekken te hossen op de muziek van Lady Gaga. Jaja, ik ga naar haar show in Nederland! Dat zou je niet snel van mij verwachten. Wat concerten betreft vertoef ik meestal in een donker hol, zoals de Ekko of Tivoli de Helling, alwaar ik in gezelschap van overwegend langharig tuig een beetje sta te headbangen op krakende black metal. Of ik ben te vinden in het Concertgebouw, waar cultureel verantwoorde muziek ten gehore wordt gebracht. Ook waag ik graag een dansje op dubstep of rare breaks.

Lady Gaga brengt niets van dit alles. Het is gewoon popmuziek, niet eens erg goed. Ze vindt zelf dat ze wel goede muziek maakt natuurlijk, maar jeetje, dan heeft ze nooit goed naar de al bestaande muziek geluisterd. Nee, de ‘meerwaarde’ van Lady Gaga zit ‘m vooral in het hele concept wat ze aan de wereld toont. De show, de fashion, de attitude. Ik vind het hoogst vermakelijk. Tevens ben ik nog nooit naar een grootschalig concert geweest. Het grootste wat ik heb meegemaakt zal iets in de trend van Fortarock geweest zijn. Ik houd over het algemeen niet zo van giga-concerten en giga-mensenmassa’s. Maar dit keer ga ik me er dus aan wagen.

Klik vooral even op dat linkje aan het begin van mijn post, want je lacht je rot. Japanners zijn echt gekke lui, dat wist iedereen natuurlijk al. Ik ben benieuwd of Nederlanders ook in grote getale als Lady Gaga verkleed naar het concert gaan komen. Ik moet nog even met Daniël (de vriend die met mij naar Gaga gaat) overleggen of wij iets thematisch aan gaan trekken. Nou moet ik zeggen dat ik niet zo bereid ben tot extreme make-overs. Ik trek hooguit m’n gothic outfit aan ofzo.

Die website van Tokyo Fashion is wel heelijk om te bekijken. Ik heb me kostelijk vermaakt met een beetje in het rond klikken op die site. Aapjes kijken. Neem deze dude, een soort cross-over tussen Gaga en Michael Jackson, meesterlijk toch:



En hier heeft een moeder haar zoontje uitgedost voor het concert, inclusief zwarte nagellak!! (In m’n hoofd hoor ik Mr. T’s stem ‘I pity the fools!’, ik kan er niets aan doen)



Deze chicka is voor mij de winnaar in de categorie ‘beste look-a-like’



Deze outfit vind ik ook daadwerkelijk geslaagd fashion-wise, voor zover ik daar als mode-leek daar iets over mag zeggen.

Jaja, het zal mij echt benieuwen of wij, nuchter Hollanders, ook gekke outfits aan gaan trekken voor Gaga. Als carnaval een maatstaf is, houd ik m’n hart vast.

Verder wordt mei wel een interessante maand. Stage bij de NOS begint, daar ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd naar, maar ik zal er ter zijner tijd wel over gaan schrijven (al ben ik dan heel de dag al aan het schrijven daar, dus geen idee of ik er thuis nog zin in heb).
Ik begin de maand mei in Arnhem, bij Misha. In Willemeen komt op zaterdag 1 mei onze vriendelijke Canadees Venetian Snares weer een setje draaien! Het feest heet ‘Not Your Monkey, Not Your Robot’ (geen idee welke klootviool dat verzonnen heeft), en behalve Ventian Snares komen ook Servants of the Apocalyptic Goat Rave oftewel Bong-Ra (YESSSSS, mijn held!!) & Sickboy, FFF, Newk en Baron Staalhard VS 33% E.V.A. Kortom, het wordt een heerlijk avondje trippen op rare breaks. Geloof me of niet, maar ik drink op dat soort feestjes bijna nooit alcohol, want ik wil volledig nuchter uit m’n plaat gaan en lang kunnen dansen. Ik word vanzelf wel high door de muziek.

15 mei zal dus in teken staan van de Gagagekte.

21 mei is er weer een goede, vertrouwde editie van Rebeltronics in m’n favoriete donkere hol, de Helling.

We sluiten de maand op 29 mei af met een heerlijke bak black metal teringherrie van Wolves in the Throne Room! Wederom in de Helling.

Het mooiste zou zijn als er nog een klassiek concertje tussen geplakt kan worden, maar dat zit er voorlopig nog niet in. Met m’n stage die fulltime is, moet ik ook even kijken hoe ik me verder ga voelen. Ik wil ook nog een beetje sporten, klarinet oefenen en vrienden zien endezo.

3 comments:

Misha said...

Mei wordt inderdaad een drukke muziekmaand. Ben altijd blij als na de lange winter het concertseizoen weer begint. In start al op 30 april als ik in Willemeen moet werken bij een gecombineerd metal/hardcorefestival (Gratis! Komt allen!). Daarna NYMNYR,naar Wageningen op 5 mei, DJ'en bij een avondje thrashbandjes in W1, op m'n verjaardag beuken bij een aantal goregrind/noisecorebandjes (Ga je dan mee? Is rond 22u afgelopen),Johnny Dowd in Nijmegen en Transatlantic (Yay!) in 013. En dan aan de horizon nog Front 242, Graspop en Fortarock. Gaat leuk worden.

Maaikees said...

Ja, ik zit nog steeds te twijfelen over Fortarock....Breng me maandag even op de hoogte van je verjaardagsplannen oke?

Marijn Zwart said...

Hoe duur is die Gaga?
I.v.m. de mogelijkheid dat ik je voortaan decadent ga noemen.