Tuesday, April 7, 2009

Drie Jaar Geleden

Drie jaar geleden woonde ik nog bij mijn ouders, maar zat wel vaak in het kraakpand met Christiaan Mulder.
Drie jaar geleden is mijn relatie met Christiaan Huigens uitgegaan na 3,5 jaar. Het hoe en waarom doet er niet toe, maar het uitgaan van deze relatie heeft tot grote veranderingen in m'n leven geleid. 
Drie jaar geleden heb ik mijn tatoeage laten zetten, de feniks die op mijn onderrug zit. Twee jaar lang had ik erover nagedacht en het uitgaan van de relatie met Christiaan en het langzame proces van zelfstandig gaan wonen vormden een goede aangelegenheid om het toch eens te gaan doen. 
Drie jaar geleden ben ik vegetariër geworden. De keuze heb ik in een andere blogpost al uitgelegd, maar dit is een zeer drastische verandering in m'n leven geweest. Ik veranderde van een stilzittende tiener in een bewuste eter en sporter. 
Drie jaar geleden zou ik mezelf nog een onvolwassen persoon hebben genoemd, nu heb ik de verantwoordelijkheid in eigen handen. Ik stond er laatst pas bij stil hoe fijn dat eigenlijk is. Het voelt als iets om trots op te zijn, om niet meer van je ouwe lui te hoeven leven. Ik ben er nog niet compleet, m'n ouders betalen het collegegeld nog, maar dat vind ik op zich niet iets vreemds. 

Als je deze blog leest, dan is het misschien leuk om je af te vragen of er in de afgelopen drie jaar veel is veranderd in je leven. Vind je dit prettig? Heb je het gevoel alsof je vooruit gaat? Of is er veel reden tot ontevredenheid? Als er iets is wat ik heb geleerd deze afgelopen drie jaar is dat het geluk in het leven veel te maken heeft met wat voor keuzes je maakt. Niet dat ik altijd super gelukkig ben geweest in mijn leven als zelfstandige student, maar het besef dat ik mijn eigen boontjes dopte heeft altijd wel in mijn achterhoofd gezeten. Veel dank gaat natuurlijk wel uit naar mijn vrienden, die me in moeilijke tijden van advies en knuffels hebben voorzien! :D

No comments: