Thursday, December 3, 2009

Regelmiep

Woensdag kreeg ik te horen dat ik aan de slag kan bij Herrie, de stage waarvoor ik gesolliciteerd had. Ik ben superblij! Dit zal een hele mooie uitdaging gaan worden, en ik kan aan de slag in de culturele sector. Ik ben al een tijdje niet gelukkig in het vakgebied van Internationale Betrekkingen. Ik merk dat ik het neuzelgehalte veel te hoog vind. Ook als ik over oorlogen en betrekkingen tussen landen in de krant lees kan het me maar matig boeien. Mijn interesse voor cultuur is daarentegen de hoogte in geschoten en ik kan niet wachten om ermee aan het werk te gaan!

Meteen toen ik de telefoon ophing na het verlossende telefoontje begonnen de zorgen. Ik moet nu als de donder een stagebegeleider vinden en allerlei dingen regelen. Ik ben meteen gaan mailen en bellen. Vanmorgen ben ik bij de studieadviseur langs geweest. Zojuist heb ik een mailtje gestuurd naar Jacco Pekelder, de docent die me ook begeleidde bij mijn scriptie; een uitermate geschikte kerel die ik graag als begeleider zou willen hebben. Ik wacht zijn antwoord maar even af.

Een ander klein probleempje is het (eigenlijk) verplichte vak van Stagebegeleiding. Daarin leer je een CV maken en ga je sollicitatiebrieven schrijven. Ik heb dit vak nog niet gevolgd en het zou nu een beetje mosterd na de maaltijd zijn; ik heb immers al een stage. Ik ga dus proberen een vrijstelling te krijgen voor dit vak. Ben benieuwd of het gaat lukken!

Verder ben ik ook nog aardig wat uurtjes bezig geweest met de poster voor het Silvesterconcert. Steeds moesten er wat dingen aangepast worden en uiteindelijk moest ik ook nog de toegangsbewijzen maken. Zo moesten de sponsors ook ineens op de poster, waardoor heel het ontwerp een beetje vernaggeld is (mijns inziens). Ik had echter geen tijd om het helemaal weer om te gooien. Maargoed, als je bedenkt dat ze normaal een poster met onleesbaar lettertype verspreiden (echt geen geintje, check een willekeurig serif calligraphic font), is het allang prima. De perfectionist in mij huilt wel een beetje…

Verder is er bij het orkest weer een heel drama aan de gang, maar daarover in een andere post meer. Je kan er een soapserie van maken, echt waar. Het zal er in de praktijk op neerkomen dat ik vanaf 1 januari een andere positie krijg in het orkest. Ik kom naast de concertmeester te zitten en zal waarschijnlijk meer solo's te verstouwen krijgen. Op zich een hele leuke ontwikkeling, maar de reden waarom ik er kom te zitten is echter wat minder vrolijk. Daarover dus later meer…

Ik ga nu weer even verder met belangrijk doen.

Groeten,
Regelmiep

No comments: