Tuesday, December 15, 2009

Falen voor gevorderden

Sinds ik mijn nieuwe iMac heb, lijkt mijn toch al niet grote bureau nóg kleiner!
Dus toog ik samen met Christiaan afgelopen zaterdag naar een Zweeds meubelketen in Utereg. Ik had daar namelijk een mooi bureau gezien wat ik wel wilde aanschaffen. Dit meubelketen had het bureau ook op voorraad, dus tot dan toe verliep alles gesmeerd. Hoppakkee, pinpas door het apparaat jassen en driehonderd euro armer. Met een bon onder de arm konden we naar het magazijn, waar het bureau afgehaald moest worden. Christiaan heeft sinds kort een lease auto, een geweldige VW Polo. We reden naar het magazijn en het bureau lag in 10 pakketten klaar. De werknemer gaf me met een dikke grijns op zijn gezicht het karretje en zei: 'succes ermee!'. O verdomme, die bureauplaat is toch wel erg groot. Ja tja, daar denk je dan weer niet aan.
U voelt de clou natuurlijk al van 10,000 mijlen ver aankomen en ja hoor daar komt 'ie: het bureau paste niet in de auto op zo'n luttele vijf centimeter. Totaal niet bij nagedacht tijdens het winkelen. Helemaal vergeten dat zo'n groot bureau ook wel eens een groot pakket kon zijn. Dom dom oliedom. Wat nu? Het was al half 8. Een boedelbak huren was al te laat. Uit nood belde ik m'n pa, maar zijn VW Golf is ondanks het brede chassis nog smaller bemeten qua kofferbakruimte! Ik knoopte wat gesprekjes aan met mensen die ook spullen aan het afhalen waren, maar niemand had een auto die groot genoeg was om me te helpen.

Helaas pindakaas en toch maar een afspraak maken voor het laten bezorgen van de bureauplaat. Woensdag wordt het bezorgd en heb ik een bureau waarop mijn monsterlijke mac weer normale proporties krijgt.

Falen voor gevorderden, cursussen vanaf 2010 bij Maaike Faalhaas B.V.

No comments: