Sunday, March 23, 2008

Pasen

Dit bericht gaat helemaal nergens over, dus als je wat beters te doen hebt verspil dan vooral geen tijd. Ik schrijf dit, omdat het buiten toch rotweer is, ik net hard geleerd heb en dus even will soggen en omdat ik zelf ook even niks beters te doen heb.

Sinds vrijdag bivakeer ik bij m'n ouwe lui en dat bevalt op zich prima. Je krijgt gewoon voedsel voorgeschoteld en allerlei rotklusjes als afwassen hoeven even niet! M'n oom uit Ierland is in 't land en ik heb drie dozen met boeken van hem gekregen. Een vriend van hem uit Ierland (ook een Nederlander) heeft z'n huis daar verkocht en in 't huis wat hij in Nederland heeft passen al zijn boeken niet dus hij deed er heel veel van de hand. Ik heb het merendeel daarvan dus nu in mijn bezit. Geen idee of het allemaal topliteratuur is, maar ik ben voorlopig in ieder geval van de straat. Ik ben al begonnen in een boek over Oscar Wilde en de volgende drie boeken die ik ga lezen zijn Watership Down (Richard Adams), Shirley (Charlotte Brontë), The Madness of a Seduced Woman (Susan Fromberg Schaeffer). Laatstgenoemde titel klonk mij erg interessant in de oren en volgens de reviews op Amazon.com is het een goed boek. Die vrijdag heb ik lekker bijgekletst met m'n oom.

Zaterdag was ook een belangrijke dag vanwege het jaarlijkse Voorjaarsconcert van KNA. Voor het eerst in jaren had ik er eigenlijk weinig zin in. Dat kwam omdat m'n klarinet half naar de klote is en omdat ik bijna geen goede rietjes kon vinden om op te spelen. Uiteindelijk kwam het allemaal goed. M'n twee solo's gingen prima en al naar gelang we speelden begon ik er toch steeds meer plezier in te krijgen. Na het concert heb ik een welverdient biertje naar binnen geklokt.

Vandaag was toch een iets lomere dag. Het paasontbijt was lekker doch erg vullend. Lunch maar overgeslagen. Om 3 uur kwamen m'n oom en oma langs en toen was het tijd om mijn zelfgebakken appelcake te testen. Hij zag er zo mooi uit dat ik er even een foto van heb genomen.



Verder niet echt veel boeiends gedaan vandaag. Beetje geleerd voor een aankomend tentamen, beetje anime gekeken, koffie gedronken en paasdiner genuttigd. Net weer wat geleerd en nu dus wat tijd verspillen met dit schrijfsel.

Volgend schrijfsel zal wat spannender worden beloof ik.

No comments: