Monday, January 7, 2008

Goede voornemens

De eerste week van tweeduizendacht zit er alweer bijna op en het is even tijd voor een kleine evaluatie wat betreft de goede voornemens. Ik heb er jaren lang expres niet aan meegedaan, omdat ik het grote onzin vond. Mijn mening erover is echter veranderd, maar het ligt er wel sterk aan wat voor soort voornemens je opstelt. Het voornemen 'niet meer snoepen' is vrij kansloos, want dat houdt toch niemand vol. Ik moet stiekem toegeven dat het wel tot mijn lijstje behoorde, maar het is gisteren gesneuveld. Welgeteld vijf dagen volgehouden, poehoe. Een paar voornemens die ik zeker wel ga uitvoeren zijn:

  • meer boeken lezen (ook in andere talen zoals Duits, om dat weer een beetje bij te spijkeren)

  • veel nieuwe muziek gaan ontdekken

  • de 'must see' films bekijken

  • meer schrijven





Ja, alleen maar leuke voornemens. Dat zijn volgens mij de enige waar je je aan kunt houden, omdat je het ook echt wilt. Stoppen met roken, minder drinken, diëten, het is allemaal leuk en aardig, maar je moet er wel de motivatie voor hebben.
Nou ik heb geen zin in die dingen, want er moet al genoeg in het leven.
Leuke voornemens for the win!
Verder hoop ik dat dit jaar wat makkelijker wordt dan 2007, na het verlies van mijn tante. Ik bedenk hier nu ter plekke even een nieuw voornemen: mijn oom blijven bijstaan, want voor hem wordt 2008 bij voorbaat een moeilijk jaar.

No comments: